Przejdź do głównej zawartości

Co nowego? - luty 2019

Jesteście ciekawi, jakie premiery książkowe, muzyczne i filmowe na luty zainteresowały mnie najbardziej? Jeśli tak - serdecznie zapraszam na pierwszy z cyklu wpisów "Co nowego?", w którym znajdziecie tytuły książek, płyt i filmów, a także ciekawe konta na platformie Instagram oraz linki do blogowych wpisów, które ostatnio zrobiły na mnie największe wrażenie. Mam nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie, choć nie ukrywam, że moje zainteresowania mogą mieć znaczący wpływ na ostateczny kształt wpisu :)


Luty 2019

KSIĄŻKI

Eric-Emmanuel Schmitt Madame Pylinska i sekret Chopina, Wydawnictwo Znak - zgodnie z tym, co przeczytałam na stronie wydawnictwa ma to być najbardziej osobista książka Schmitta. Opowieść o tym, jak młody Eric chciał dorównać mistrzowi Chopinowi, o tym, że muzykę wydobywa się nie tylko spod klawiszy fortepianu i o tym, jak jedno pragnienie może nam pokazać drogę do tego, co tak naprawdę jest naszym przeznaczeniem. Premiera: 25 lutego 2019

Margaret Atwood Ślepy zabójca, Wydawnictwo Wielka Litera - opowieść pewnej staruszki pełna tajemnic, dramatycznych losów bliskich sobie osób, miłości; opowieść o książce w książce i o tym, co być może przyniosło jej napisanie. Premiera: 27 lutego 2019

Dariusz Rosiak Żar. Oddech Afryki, Wydawnictwo Czarne - od dawna noszę się z zamiarem wplecenia w moje czytelnicze zainteresowania reportaży. Czuję, że moją przygodę z gatunkiem rozpocznę od tego właśnie tytułu, w którym pan Rosiak opisuje Afrykę uwalniając się od myślowych stereotypów na jej temat i próbuje odpowiedzieć na pytania, których być może do tej pory nikt nie zadał. Premiera: 20 lutego 2019

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej, Wydawnictwo W.A.B. - myślę, że może to być interesująca pozycja książkowa dla wszystkich tych, którzy pasjonują się filmem. Autorka przygląda się w niej nagrodzie z perspektywy czterech kategorii, na jakie tekst został podzielony. Nie zapomina przy tym o polskiej przygodzie z tą najbardziej rozpoznawalną nagrodą filmową świata. Premiera: 13 lutego 2019

Claudio Magris Migawki, Wydawnictwo Literackie - przyznam się bez bicia, że nazwisko autora było mi zupełnie obce. Odszukałam kilka informacji na jego temat właśnie ze względu na opis tej książki - zbioru "migawek", w których ów wybitny felietonista (porównywany do Umberto Eco) opisuje mniejsze i większe wydarzenia ze świata polityki, sztuki czy podróży tworząc barwną mozaikę tego, co tworzy człowieka we współczesnym świecie. Premiera: 27 lutego 2019

MUZYKA

Within Temptation Resist - siódmy studyjny album reprezentanta symfonicznego metalu z genialną wokalistką Sharon den Adel (plus kilku wokalnych gości, m.in. Jacoby Shaddix z Papa Roach). Po przesłuchaniu utworu The Reckoning czuję, że to będzie mocny, dobry album. Premiera: 1 lutego 2019

Dream Theater Distance Over Time - czternasty studyjny album klasyków progresywnego metalu. jak zapowiadają sami muzycy ma być brzmieniowo cięższy do swojego poprzednika - The Astonishing (2016). Jako, że rock progresywny jest mi szczególnie bliski, jestem bardzo ciekawa co tym razem zaproponuje James LaBrie i spółka (utwór Untetheretd Angel jak dla mnie brzmi zacnie). Premiera: 22 lutego2019 (a skoro jestem przy metalu progresywnym, to dodam, że 1 lutego 2019 premiera krążka Lotus grupy Soen)

VOO VOO Za niebawem - i na naszej rodzimej scenie muzycznej się dzieje. Otóż zbliża się premiera kolejnej płyty VOO VOO, na której muzycy postawili "na żywioł, rytm i mocniejsze gitarowe akcenty". Obok stałego składu, z Wojciechem Waglewskim na czele, na krążku będzie można usłyszeć gościnnie m.in. siostry Przybysz. Już można posłuchać kawałka Się poruszam 1. Premiera: 15 lutego 2019

FILM

Green Book, reż. Peter Farrelly, wyk. Viggo Mortensen, Mahershala Ali - film drogi, w którym pewien cwaniaczek zostaje szoferem ekscentrycznego muzyka. Film, którym - mam nadzieję - odczaruje dla mnie Viggo Mortensena jako aktora. Polska premiera: 8 lutego 2019

Jak wytresować smoka 3, reż. Dean DeBlois - co tu dużo pisać - od obejrzenia pierwszej części jestm wielką fanką Szczerbatka i Czkawki, pomimo, że jestem już dobrze po trzydziestce. Jest bardzo ciekawa, co wyniknie ze spotkania Nocnej Furii z pewną tajemniczą smoczycą. Polska premiera: 15 lutego 2019

Anioł, reż. Lius Ortega, wyk. Lorenzo Ferro, Chino Darin - dla mnie film sygnowany nazwiskiem Almadovara nie może być ani nudny, ani zły, choć akurat tematyka Anioła, w którym główny bohater jest seryjnym mordercą, nie należy do moich ulubionych. Daje jednak wiele możliwości ujęcia tematu, stąd moje zainteresowanie tytułem. Polska premiera: 1 lutego 2019

INSTAGRAM

jude_devir - za tą nazwą ukrywa się Yehuda DeVir, genialny rysownik i grafik, którego spojrzenie na związki oraz życie małżeńskie bawi mnie do łez;

mamala.leo - jej profil lubię za kreatywną fotografię i uśmiech, który wywołuje;

podziaranytata - znalazł się w tej trójce za jego odważną akcję #niehejtuj i jakże uroczą rodzinkę

BLOG

Dziś wrzucam link do wpisu Oli Radomskiej, która podzieliła się w nim swoimi doświadczeniami z depresją - [KLIK] Uważam, że jest to niezwykle ważny głos w kwestii oswajania choroby, jaką depresja jest niezaprzeczalnie i bardzo zachęcam Was do jego przeczytania.

Komentarze